Merk uitgelicht: Ivy Park by Beyonce

zaterdag 13 januari 2018

Beyoncé brak in de jaren negentig door als leadzangers van de meidengroep Destiny’s Child. We zijn inmiddels bijna 20 jaar verder en Beyoncé is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste artiesten en zakenvrouwen van onze tijd. In het voorjaar van 2016 bracht ze haar sportkledinglijn uit genaamd Ivy Park.


Oorsprong comfortabele sportkleding

In Europa zijn er twee webshops die de comfortabele athleisure verkopen waaronder ‘onze’ Zalando. De extreme hype bij de lancering is inmiddels al een beetje bekoelt maar Ivy Park blijft één van de meest gewilde merken. Het allerbeste nieuws dat we jullie kunnen geven is dat de uitverkoop nu dan eindelijk in volle gang is. Bestel zonder enig vorm van schuldgevoel je nieuwe sport outfit en weet zeker dat je tientallen euro’s bespaart. De grote topmodellen van het moment Kendall Jenner en Gigi Hadid worden regelmatig in sportkleding gespot en het is nu een stuk meer acceptabel dan vorig jaar. Bedenk wel dat er grenzen zijn; zo is het nog steeds niet normaal om in slechts een sport-BH en broekje belangrijke afspraken af te gaan.

Van sportkleding naar athleisure


Ivy Park biedt de collectie aan vanaf XXS t/m XL wat een fijn gegeven is aangezien de gemiddelde Nederlandse vrouw maat 42 heeft. Een tendens om sportkleding in het dagelijks leven te dragen geeft te maken met de maatschappelijke verschuiving waarin jonge vrouwen lichamelijk activiteiten in hun dagelijks leven verwerken. Hun kleding moet als vanzelfsprekend passen bij de diverse activiteiten. Voeg je de woorden atlete (atleet) en leisure (vrije tijd) samen dan krijg je het woord Athleisure. In de fashion-industry verwijst het begrip naar de groeiende trend om sportkleding niet alleen in de sportschool te dragen maar het meer te zijn als vrijetijdskleding. De trend is ontstaan in de yogawereld waarin het heel gebruikelijk is om de gehele dag in yogakleding rond te lopen. 



Nieuwe trends in lifestyle

Zo zie je steeds vaker dat er ‘s ochtends voor werk een yogales wordt gevolgd, er tijdens lunchtijd een potje tennis volgt en na het werk nog even naar de sportschool. Vrouwen geboren in de jaren tachtig en negentig hechten een stuk meer waarde aan ervaringen dan aan materiële zaken. Kleding moet mede hierdoor in de eerste plaats praktisch en comfortabel zitten en dat is gelukkig bij de meeste sportkleding het geval.